23948sdkhjf

Hooked tar marknadschef från Danone

Det växtbaserade sjömatsföretaget Hooked Foods som nyligen lanserade sina första produkter i dagligvaruhandeln har nu rekryterat Monika Werthén till rollen som marknadschef för företaget.

Hooked är ett fantastiskt och 100 procent syftesdrivet bolag som kommer göra skillnad på riktigt. Fiskkonsumtionen förväntas öka med 30 procent de kommande 10 åren samtidigt som 90 procent av världens fiskbestånd är antingen på gränsen till utrotning eller rejält överfiskade. Det som har skett med växtbaserade protein inom kött och mejeri kommer nu ske för fisk och skaldjur, säger Monika Werthén i en kommentar. 

Monika Werthén kommer närmast från rollen som marketing director på Danone men hon har även tidigare arbetat som CMO på Uber i norden samt innehaft ledande positioner på The Absolut Company.

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Arla varslar alla förare i Linköping
AAK vill synas mer
Kenneth Bengtsson blir ordförande på Ljusgårda
Världsunika skruvkorkar från Säffle
Philip Morris avser tvångsinlösa och avnotera Swedish Match
Nystartat färdigrättsföretag förvärvar fabrik
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.126