23948sdkhjf

Tysklands största mejerikooperativ börjar med växtbaserat

Släppte nyheten på Anuga-mässan.

DMK Group, Tysklands största mejerikooperativ, har beslutat att ge sig in i det växtbaserade segmentet och ska nu utveckla sina egna alternativ till ost. Beslutet om den nya inriktningen presenterades på Anuga, världens största mässa för mat och dryck.

Milram Food Service, ett av DMK Groups märken, kommer även att utveckla efterrätter baerade på havre och ris.

DMK Group meddelade redan för två år sedan att de arbetade med växtbaserade produkter men hemlighöll då vilken sorts produkter det gällde.

Växtbaserade alternativ har blivit mainstream och står för njutning och variation i smak, särskilt bland yngre målgrupper, säger Ingo Müller, vd för DMK Group i en kommentar.

De växtbaserade produkterna förväntas lanseras under våren 2022.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078