23948sdkhjf

Växtbaserat bolag tar in 4 miljoner i första runda

Varumärket Stacky's vill nå en bred publik utan att imitera kött.

Stacky's är ett varumärke under bolaget Agentvegan som producerar och marknadsför en ny växtbaserad produkt baserad på bland annat kikärtsmjöl, matvete och svart böna utan tillsatser vill expandera och stänger därför sin första investerarrunda på 4 miljoner från över 60 investerare.

– Det är fantastiskt att så många har valt att investera i smartare mat. Vi kan se att det är en stor bredd av investerare vilket ligger fint i linje med vår målsättning att Stacky’s ska vara folkets mat. Bland annat är det privatpersoner som köpt hem Stacky’s som tecknat aktier men även personer med bakgrund i dagligvaruhandeln och investeringsbolag, säger Stefan Olsson medgrundare och vd för Agentvegan i en kommentar.

Stacky's som är en kvadratisk skiva marknadsför sig inte som ett växtbaserat alternativ till kött utan ska ha en helt egen smak enligt grundarna. Produkten som är en skafferivara med en hållbarhet som andra konserver är tillverkad av svensk råvara.

Förutom de 4 miljoner har företaget tidigare rest 7 miljoner kronor och den första batchen av produkter sålde slut redan från lanseringen vid årsskiftet.

Idag finns Stacky's på ett antal restauranger i Sverige och kan utöver det beställas direkt från företagets webbshop eller genom distributören Bondens Skafferi.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078