23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Texmex: Utmanarna är både stora och små

Den svenska texmex-branschen har sedan början av 1990-talet gått från att i princip vara okänd mat för de flesta svenskar till att i dag vara en miljardindustri och en självklarhet på mångas middagsbord. Vilket gör att allt fler vill ha en del av kakan.

Texmex-försäljningen de senaste tolv månaderna uppgick till 1,8 miljarder, enligt siffror från NielsenIQ och även om kategorin likt det flesta varor sett en viss volymminskning har tacohyllan vuxit stadigt med 5-7 procent årligen. Ett av företagen som varit med och utvecklat kategorin de senaste år är El Taco Truck. Företaget började med en food truck i Stockholm 2012 och valde år 2020, när pandemin härjade som värst, att ge sig in i dagligvaruhandeln.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094