23948sdkhjf

Emv-explosionen: Så mycket har egna varumärken ökat

De senaste 17 åren har handelns egna varumärken tredubblat sin försäljningsandel.
Under 2021 utgjorde andelen egna varumärken i dagligvaruhandeln 27,3 procent av den totala livsmedelsförsörjningen, visar en ny sammanställning från SCB.

Sedan 2004 har SCB fört statistik över andelen emv bland de stora dagligvarukedjorna och då, när mätningarna började, låg andelen på 8,5 procent av den totala försäljningen av livsmedel och alkoh...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Food Supply SE och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Lantmännen säljer sin del i Foodhills
Greenfood goes bananas
Kai Gyllström går från Arla till Atria
Vrigstads ostar lever vidare hos Gäsene
Veg of Lund påbörjar produktion i Tyskland
EU:s nya förpackningslagstiftning offentliggjord
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.187