23948sdkhjf

Upp för frysta produkter

Under förra året steg djupfrysthandeln med 0,7 procent, inom storhushåll med 2,2 procent
Djupfrysningsbyrån presenterar siffror för djupfrysta produkter, de stora vinnarna är bageriprodukter som gick upp med 4,8 procent och fågelprodukter som gick upp med 4,5 procent, skriver Fri Köpenskap. Även frysta grönsaker håller en stadig ökning

- Jag tror att det mycket beror på den jämna tillgången av säsongsbetonade grönsaker. Till exempel sparris som har en väldigt kort säsongen, men i frysdisken kan du få tag på sparris året om. Men även hälsodebatten har naturligtvis bidragit till grönsakers starka tillväxt, säger Nils Berntsson, marknadsdirektör på Martin&Servera till Djupfrysningsbyråns tidning Kristallklart i artikeln.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.95