23948sdkhjf

Upp för frysta produkter

Under förra året steg djupfrysthandeln med 0,7 procent, inom storhushåll med 2,2 procent
Djupfrysningsbyrån presenterar siffror för djupfrysta produkter, de stora vinnarna är bageriprodukter som gick upp med 4,8 procent och fågelprodukter som gick upp med 4,5 procent, skriver Fri Köpenskap. Även frysta grönsaker håller en stadig ökning

- Jag tror att det mycket beror på den jämna tillgången av säsongsbetonade grönsaker. Till exempel sparris som har en väldigt kort säsongen, men i frysdisken kan du få tag på sparris året om. Men även hälsodebatten har naturligtvis bidragit till grönsakers starka tillväxt, säger Nils Berntsson, marknadsdirektör på Martin&Servera till Djupfrysningsbyråns tidning Kristallklart i artikeln.
Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
När kommer fastsatta korkar på mejeriförpackningar?
Bättre än väntat för Cloetta
Hammars gör sitt första förvärv – köper bryggeri
Stora mängder grödor blir aldrig mat
Trots hinder, industrin vill använda mer bioplast
IVL fortsätter leda arbetet mot matsvinn: Fler tunga samarbetspartners
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.11