23948sdkhjf

De ska göra livsmedelsindustrin attraktivare för yngre

Efter en upphandling har Livsmedelsföretagen valt ut kommunikationsbyrån Abby World. Uppdraget blir att positionera livsmedel som framtidsbransch.

– Den kreativa övningen för vår valda partner blir att göra detta i en tid då diskussionen om en tryggad svensk livsmedelsförsörjning är större än någonsin. Teamet på Abby World har visat en förståelse för den, ofta, komplexa verklighet vi står inför som branschorganisation samtidigt som de visade prov på målgruppskännedom och kreativ höjd vilket är viktigt för oss, säger Jimmy Sandell, kommunikations- och näringspolitisk chef på Livsmedelsföretagen i ett pressmeddelande.

Livsmedelsföretagen och Abby World inleder sitt samarbete under årets första månader och planerar att lansera första kampanjen under ett långsiktigt koncept innan sommaren.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094