Löfbergs försäljning av kaffekapslar ökar. Hittills har försäljningen ökat med 152 procent i år – att jämföra med den totala tillväxten på marknaden som är 75 procent. Det visar färska siffror från Nielsen Company (1 januari – 11 augusti, 2013).
- Det finns många skäl till försäljningsframgångarna. I grund och botten handlar det naturligtvis om att konsumenterna tycker att Löfbergs kaffekapslar smakar riktigt gott, säger Kent Pettersson, försäljningsdirektör Retail på Löfbergs i ett pressmeddelande.
Löfbergs ökning innebär att företaget nästan fördubblat sin marknadsandel. Enligt Kent Pettersson beror det bland annat på ett brett sortiment med espresso, bryggkaffe, varm choklad och te – och att Löfbergs kapslar nu finns på alla livsmedelskedjor och ett antal vitvaru- och webbutiker.
- Vårt mål är naturligtvis att fortsätta växa snabbare än våra kollegor i branschen, säger Kent Pettersson.