23948sdkhjf

Vegojättens nya drag – så ska de locka köttätare

Växtbaserat slåss sedan en tid i motvind. Vegoproducenten Anamma tar ett nytt grepp i en marknadsföringskampanj för att få konsumenten att börja äta vegetariskt.
Den Orklaägda vegoproducenten Anamma har precis som andra inom kategorin påverkats av den inbromsande tillväxten på växtbaserat, som började för ett par år sedan. Samtidigt ökade köttkonsumtionen.

– Sedan dess har det varit en tuff utveckling för vegokategorin i stort, och så även för Anamma, säger Cornelia Grimshorn, projektledare på Anamma, till...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08