23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Aktörerna slåss om chipshyllan – ”Det är verkligen ett slag”

Nya varumärken och nya smaker gör att chipshyllan håller sig ständigt het. Men kampen om platsen på butikshyllan är stenhård, intygar aktörerna.

Snacksmarknaden har ökat från år till år och det är många som vill vara med att dela på kakan. Etablerade Svenska Lantchips tog plats i snackshyllan för över 30 år sedan. Då på en marknad som dominerades av två varumärken, OLW och Estrella.

– När vi lanserades i första butiken togs det emot med hejarop och folk tyckte att det var fantastiskt att det kom ett nytt varumärke. Så är det inte riktigt idag. När vi kommer med en ny smak, även fast det är roligt, så är marknaden mättad på många sätt. Det är en utmaning bara att få komma in med nyheter för det är väldigt mycket som sker, både det som produceras i Sverige men även import. Det är verkligen ett slag om hyllan och platser, säger Joseph Bautista, chef för marknad och hållbarhet på Svenska Lantchips.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094