23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Anrik svensk ost får popup – ”urkul att skapa ostig meny”

Den svenska prästosten följer upp förra årets popup-succé i Stockholm med en tillfällig restaurang Göteborg. Syftet är att visa att den anrika osten är mer än bara ett pålägg.

Popup har blivit ett vanligt grepp för att presentera och marknadsföra sitt varumärke och sortiment. Tidigare har de svenska bolagen Gårdsfisk och Kiviks Musteri gjort det. Även det finska växtbaserade, Valio-ägda bolaget, Oddlygood.

I september förra året hade den svenska ostklassikern Präst en popup på Nytorget på Södermalm i Stockholm. Nu poppar de upp igen. Den här gången i Göteborg mellan den 8 och 13 maj på Drottninggatan 30, mitt i stadens centrum.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.081