23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Barilla tar upp kampen mot Minos framgång – ”genuin och exklusiv”

Barilla lanserar premiumpasta i den allt mer hårdnande kampen inom det italienska matsegmentet.

Syskonen Ingrossos varumärke Mino slog ned som en bomb i slutet på förra året. Mino säger sig ha upptäckt ett hål i det italienska varusortimentet mellan premium och lågprisvaror. Sedan de gjorde entré har kampen hårdnat och fler tillverkare väljer att rusta sin varuarsenal. 

I mars breddade importören Granarolo sortimentet i handeln med bland annat högproteinostar och ett antal klassiska italienska ostar. Dessutom fick de marknadsansvaret för det anrika italienska varumärket Cirio, och i samband med lanserade de elva nya tomatprodukter.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157|instance-web02