23948sdkhjf

Dressar om för att bli hela Sveriges öl

Åbros 22-åring, svensk starköl, ska bli ett med hela Sverige. 

Åbros varumärke Svensk starköl tog plats på Systembolagets hyllor 2003. Nu har burken fått ny design och med syfte att bli hela Sveriges öl.

– Den nya designen är framtagen för att återknyta kontakten med våra trogna kunder och samtidigt väcka nyfikenhet hos en ny publik. Att lanseringen dessutom sammanfaller med fotbollslandskamper och midsommar gör tidpunkten ännu mer träffsäker, kommenterar Sofia Sandelius, varumärkeschef på Åbro Bryggeri, i ett pressmeddelande.

Tanken är att den gula burken ska vara lätt att känna igen på Systembolagets hyllor.

– Med kommunikationskonceptet hela Sveriges öl ville vi fånga känslan av att inte behöva välja. Det finns så många platser, vyer och berättelser värda att lyfta – därför vänder vi oss till hela Sverige, säger Edvin Holm, vd och AD på KNAK, som gjort designen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.047