23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Santa Maria på offensiven – ökar asiatiska sortimentet

Paulig-ägda Santa Maria breddar asiatiska sortimentet med fem nya produkter, som kryddblandningar och såser.

I en intervju med Food Supply i början av året berättade Santa Marias nytillträdde vd Lenita Ingelin att de kommer att stärka bolagets asiatiska koncept. Marknaden har mer än dubblats under de senaste tio åren. 

Förra året släppte de ett flertal koreainspirerande produkter, och nu lanseras ännu fler.

– Med vårt nya koncept så kan konsumenter njuta av en massa härliga asiatiska smaker, på ett sätt de känner igen sig i – i ett tacoformat med en wrapbas, två smaksättningar och två toppingsåser – som man sedan kombinerar med grönsaker och proteinalternativ, gärna tillsammans med familj och vänner, kommenterar Eric Wollberg, marknadschef på Paulig, i ett pressmeddelande.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.234