23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Oväntad hög efterfrågan på ”vuxen”-musten – sålde slut på burkarna

Drygt tre veckor efter lanseringen på Systembolaget har Herrljunga Dryckers alkoholhaltiga julmust sålt slut på burkarna.

Det var nog många som rynkade på näsan när den klassiska barnvänlig läskedrycken julmust spetsades med alkohol för att säljas på Systembolaget.

Det vågade draget stod Herrljungas varumärke Spirit of Sweden för, och den 1 oktober lanserades drycken. 

Nu drygt tre veckor senare är den slutsåld.

– Vi har koll på vad en säsongsprodukt brukar sälja i volym under säsongen på Systembolaget. Den volymen har vi redan passerat. Vi visste att intresset var stort men kanske inte att det skulle sälja riktigt så snabbt, eftersom det inte blivit så kallt och juligt väder än, säger Nina Hagman, utvecklingschef på Herrljunga Drycker, till Food Supply.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|