23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Lösviktsgodiset lyfter Cloetta – stark tillväxt trots svagare märkesvaror

Cloettas lösviktssegment fortsätter växa kraftigt under tredje kvartalet. Samtidigt backade försäljningen av förpackade märkesvaror, men lönsamheten nådde den högsta nivån hittills.

Cloettas tredje kvartal visar en tydlig tudelning. Lösviktsgodiset blev åter Cloettas starkaste kort under tredje kvartalet. Segmentet växte med 9,4 procent organiskt medan försäljningen av förpackade märkesvaror föll.

”Vår satsning på Pick & mix fortsätter att skapa värde. Vi ser både högre försäljningsvolymer och förbättrad lönsamhet i segmentet”, skriver vd Henri de Sauvage-Nolting i rapporten.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.031|