23948sdkhjf

O la la! tar marknadsandelar

O la la! tar marknadsandelar inom växande mellanmålssegment.
GI-experten Ola Lauritzsons mellanmålsserie med varumärket ”O la la!” fortsätter att ta marknadsandelar på den svenska snacksmarknaden. Serien lanserades under våren 2013 i samarbete med Exotic Snacks. Målet för 2014 är att sälja 1 miljon förpackningar.

Nyttigare alternativ
O la la! består av fem olika nöt- och fruktblandningar. Alla blandningar är framtagna av kostrådgivaren och GI-experten Ola Lauritzson och erbjuder nyttigare alternativ på mellanmålsmarknaden.

- Nötterna är torrostade och vi använder minimalt med salt. Den torkade frukten är just torkad, inget annat, säger Ola Lauritzson i ett pressmeddelande.

O la la!-serien har fått en bred spridning både i dagligvaru- som servicehandeln. Under de nio månader som produkterna fanns under 2013 såldes över en halv miljon O la la! Med en försäljningsökning på 10 procent per månad är målet att nå upp till en miljon sålda förpackningar under 2014.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078