23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

O la la! tar marknadsandelar

O la la! tar marknadsandelar inom växande mellanmålssegment.

GI-experten Ola Lauritzsons mellanmålsserie med varumärket ”O la la!” fortsätter att ta marknadsandelar på den svenska snacksmarknaden. Serien lanserades under våren 2013 i samarbete med Exotic Snacks. Målet för 2014 är att sälja 1 miljon förpackningar.

Nyttigare alternativ

O la la! består av fem olika nöt- och fruktblandningar. Alla blandningar är framtagna av kostrådgivaren och GI-experten Ola Lauritzson och erbjuder nyttigare alternativ på mellanmålsmarknaden.

- Nötterna är torrostade och vi använder minimalt med salt. Den torkade frukten är just torkad, inget annat, säger Ola Lauritzson i ett pressmeddelande.

O la la!-serien har fått en bred spridning både i dagligvaru- som servicehandeln. Under de nio månader som produkterna fanns under 2013 såldes över en halv miljon O la la! Med en försäljningsökning på 10 procent per månad är målet att nå upp till en miljon sålda förpackningar under 2014.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.124|