23948sdkhjf

Max satsar på nytt kaffekoncept

Max utmanar kaffekedjorna med nytt kaffekoncept.
Max gör om hela sitt kaffesortiment och lanserar kaffe av hög kvalitet tillsammans med amerikanska Seattle’s Best Coffee, som ägs av Starbucks. Från mitten av februari introduceras latte, cappuccino, espresso och bryggkaffe från USA:s ledande kaffeleverantör på menyn hos Max. Hela kaffesortimentet är Fairtrade-certifierat.

– Vi svenskar älskar den amerikanska kaffekulturen med ett rikt utbud av produkter. Seattle´s Best Coffee har en något lägre syra och är hårdare rostat, vilket passar bra för produkter som blandas med mjölk. Med vårt nya sortiment kan vi erbjuda riktigt gott kaffe som jag personligen tycker mäter sig med de ledande kaffekedjorna, säger Jonas Mårtensson, chefskock på Max i ett pressmeddelande.

Utmanar på svenska kaffemarknaden
Max har under en längre tid sökt en partner som kan utmana de allra bästa på den svenska
kaffemarknaden. Seattle´s Best Coffee motsvarar de förväntningar som har eftersträvats. Samarbetet med Max är dessutom företagets största satsning i Europa.

–Vi vill bli ett attraktivt alternativ även för gäster som enbart vill ha en riktigt god fika- och kaffestund. I dagsläget ses vi mest som en hamburgerkedja där kaffet blir ett komplement efter måltiden, men med detta koncept är jag övertygad om att en ny målgrupp kan hitta till oss. Inte minst de som stannar till hos oss för ett gott kaffe på vägarna, säger Jonas Mårtensson.
Läs mer om: MAX
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093