23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Änglamark är Sveriges grönaste varumärke 2013

Coops varumärke Änglamark tar hem priset Sveriges grönaste varumärke 2013.

Coops varumärke Änglamark är det varumärke som svenskarna anser är det grönaste på svenska marknaden.

– Det är fantastiskt roligt att Änglamark för andra gången får denna fina utmärkelse. Under de senaste åren har vi arbetat intensivt med att utveckla Änglamark-varumärket utifrån fördjupad insikt om våra kunders behov och önskemål om hållbar konsumtion. Först då blir det på riktigt, säger Anna Hällöv, Chef för Egna Varumärken på Coop i ett pressmeddelande.

Varumärket Änglamark har funnits sedan 1991 och har Sveriges största sortiment på ekologiska och miljömärkta varor. Det finns cirka 450 produkter att välja mellan, allt från färska kryddor till schampo. Utvecklingen fortsätter med nya produkter, ny design, miljövänliga förpackningslösningar och attraktiva kampanjer.

– För att ta en position som hållbart varumärke krävs ett konsekvent och långsiktigt arbete där miljö- och hållbarhetsperspektivet är en helt naturlig del av företagets kärnverksamhet. Coop har länge arbetat aktivt med dessa frågor. Undersökningens resultat visar att detta når fram till allmänheten, konstaterar Ulrika Burling, vd Differ.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11