23948sdkhjf

Mingelbilder från Passion för Mat

Under fredagen besökte vi på Food Supply några av utställarna på Passion för Mat i Göteborg.
Lakritsfabriken i Ramlösa har ställt ut flera år i rad på mässan och tycker det är roligt att det är så många olika typer av utställare. Ann-Sofie Malmgren, Marknadschef på Lakritsfabriken berättar att det var på Passion för Mat som allmänheten fick smaka på Lakritsfabrikens produkter för första gången.

- Vi började tillverka lakritsfabriken i februari och samma år ställde vi ut. Men vi hade ingen färdig produkt inför mässan så vi hade bara med en plastlåda och en rollup. Då fick folk smaka på våra produkter och vi fick jättebra kommentarer så då fortsatte vi på det, säger Ann-Sofie Malmgren, Marknadschef på Lakritsfabriken i Ramlösa.

Ann-Sofie Malmgren i Laktritsfabrikens monter

Ann-Sofie Malmgren i Laktritsfabrikens monter


I Guldgris samverkar ungefär tio slakterier i Sverige och under årets mässa fokuserade de på att griskött har många fler användningsområden än vad det används till vanligtvis.

- I år visar vi att gris som ofta ses som vardagslivsmedel kan vara lyx. Nu har vi gått över till variationen av grisskött och att man exempelvis kan wooka den med grönsaker som normalt sett bara görs med kyckling, säger Hans Agné, VD på Avelspoolen som driver Guldgris.

Hans Agné berättar att det är tredje året de ställer ut på mässan och att det är ett bra sätt att synas på.

- De här slakterierna kan inte konkurrera mot de utländska intressena. Så vår möjlighet är att visa vår kvalité så det har är ett jättebra sätt att få ut den kunskapen till både konsumenter, de som lyssnar på premiumdiskussioner och även butiker som är här.

Hans Agné hinner med att svara på frågor medan kollegorna lagar wook i montern.

Hans Agné hinner med att svara på frågor medan kollegorna lagar wook i montern.


Göteborgs nya bryggeri tycker Peter Thulin, som är en av grundarna av bryggeriet, att det är kul att möta en annan typ av besökare än på en renodlad ölmässa.

- Det som kan vara fördel med att stå på en sån här mässa är att man kan möta en liten annan kundgrupp. Står du på en ölmässa kommer det ju folk som redan är öldrickare och ölälskare och många gånger har de redan bestämt sig vad de dricker och vad de inte dricker. Här kan man möta någon som inte ör inbiten öldrickare och det är roligt.

Peter Thulin berättar att Göteborgs nya bryggeri ställer ut tillsammans med Grebbestads bryggeri

Peter Thulin berättar att Göteborgs nya bryggeri ställer ut tillsammans med Grebbestads bryggeri


Gäsene Mejeri tycker Passion för Mat är ett bra tillfälle att sprida sitt varumärke och få fler att upptäcka deras ost genom att få möjlighet att provsmaka på den.

- Det ger oss mycket att möta kunderna. Alla kunder som redan köpt ost av oss tidigare kommer med synpunkter och talar om hur bra den är, samtidigt är det en stor förmån att kunna träffa nya kunder som får uppleva den här osten, säger Yngve Johansson, Säljare.

Yngve Johansson på Gäsene Mejeri visar stolt upp sina goda ostar.

Yngve Johansson på Gäsene Mejeri visar stolt upp sina goda ostar.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.081