23948sdkhjf

Yoghurtglass- företag i stark expansion

Expansionstakt för antal återförsäljare på 1275 procent och nyligen skrivit avtal med Axfood. Företaget Yollibox lägger ett bra 2013 bakom sig.
För två år sedan startade Victoria Carlsson, 26 år, och Sofie Stenmark, 26 år, Yollibox med övertygelsen att glassnischen frozen yoghurt skulle komma att bli ett självklart inslag hos svenskarna. Företagsidén är frozen yoghurt i take home-format.

Och Yollibox lägger, enligt ett pressmeddelande, ett bra första verksamhetsår bakom sig. Antalet återförsäljare har gått från 40 butiker till i dag 800, och omsättningen landade på 6,7 miljoner med ett positivt resultat.

– Expansionstakten för antal återförsäljare låg på hela 1275 procent under förra året. Svenska frozen yoghurt-marknaden bubblar och det ligger definitivt något spännande i luften, säger Sofie Stenmark.

Yollibox tror på fortsatt stark expansion. Nyligen har ett avtal skrivits med dagligvarujätten Axfood och nya smaker kommer att lanseras inom kort.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078