Tillströmningen av kunder fortsätter att öka för MatHem.se, som grundades av Tomas och Karolin Kull. Efter vårens starka siffror nåddes under september för första gången en försäljning på mer än 50 miljoner kronor.
- Alltfler människor upptäcker hur enkelt det är att handla sin mat på nätet och få den levererad hem. Extra glädjande är att så stor del av de nya kunderna blivit rekommenderade att handla på MatHem av sina vänner som redan är kunder, säger Tomas Kull, VD på MatHem.se i ett pressmeddelande.
I USA säljs idag livsmedel via nätet för motsvarande 195 miljarder kronor, enligt amerikanska analysföretaget BMC. Den siffran förväntas mångdubblas de kommande åren i takt med att allt fler väljer bort den traditionella mataffären till förmån för att spara tid genom att handla sin mat online. Samma tydliga trend syns i Sverige.
- Vi vet att vi förenklar människors liv och tid är något som de flesta har ont om och därför tillför vi ett extra värde som blir tydligt för alla som börjar göra sina första inköp av mat på nätet. Vi bidrar mer än gärna till att människor kan använda sin tid till viktigare eller roligare saker än att köa och kånka på matkassar, säger Tomas Kull.