23948sdkhjf

Froosh till Japan

Froosh fortsätter sin expansion och företagets fruktsmoothies exporteras till Japan.
Efter sex års framgångsrik expansion I Norden meddelar Froosh att de börjar exportera till Japan.

- Vi har fått många förfrågningar under de senaste åren från olika distributörer som velat lansera froosh på nya marknader. Nu, efter att ha etablerat framgångsrika verksamheter i samtliga nordiska länder, känner vi att timingen är rätt för att fortsätta expansionen. Japan och speciellt Tokyo är ett väldigt urbant och aktivt samhälle där människor konstant är ”on the go”. Konsumenter i Japan, som i många storstäder, letar efter hälsosamma, naturliga mellanmålsalternativ och kvalitet är väldigt viktigt generellt i Japan. Det kändes som en perfekt marknad för Froosh! Sen handlar det så klart också om att hitta rätt partner. Xrossface, vår Japanska distributör, har ett jättebra track record och exakt rätt inställning och ambition som vi letar efter hos våra partners, säger Christian Lönne, exportchef på Froosh i ett pressmeddelande.

Fem av froosh sex smaker lanseras i Natural Lawson, en premium servicehandelskedja, I Tokyo under November 2014.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063