23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Svensk förpackningsplast redo för internationell marknad

Eazycover är patentskyddad i Sverige, USA, Kina, Ryssland och Australien, och flera andra stora internationella marknader står på tur.








Nya marknader







Eazpac står för utveckling och produktion av produkten Eazycover. Företagets viktigaste kunder är restauranger och hushåll. Den potentiella privatmarknaden i Norden uppgår till 2,4 miljarder hättor varje år. Under året kommer produkten finnas i samtliga ICA-butiker. - Idén är egentligen en vidareutveckling av badmössan. Den föddes ur irritation över att det är så svårt att hantera vanlig plastfilm som bara klibbar, klistrar och är en allmänt frustrerande produkt, säger Hassan Moghaddam vd på Eazpac som är företaget bakom produkten i ett pressmeddelande. Testförsäljning kommer att påbörjas i Tyskland och nu i februari introduceras hättan på den franska marknaden. Då produkten inte har några kulturella barriärer beräknas den potentiella världsmarknaden för både restauranger och hushåll handla om 130 miljarder hättor per år. - Jag började arbetet med att utveckla Eazycover 2007. Produkten har därefter fått allt större spridning och förra året fick vi öka antalet produktionsskift för att möta efterfrågan från både restauranger och privatkonsumenter, säger Hassan Moghaddam.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062