23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Fruktjuiceföretag dissar kosttillskott

Froosh vill kapitalisera på hälsotrenden, men absolut inte klassas som ett kosttillskottföretag.

I sin nya kampanj riktar Froosh en känga mot kosttillskott. Budskapen på förpackningarna är: "Bananas are fore humans", "Creatine? No whey" och "Meal replacement replacement"kan ses som en pik riktad mot flera varumärken som är kända för personer intresserade av träning och hälsa.

– Vi vill uppmuntra folk att leva hälsosamt och på ett naturligt sätt få den dagliga dos vitaminer och fibrer man behöver. Froosh är frukt, ingenting annat. Ett naturligt och bra mellanmål till skillnad från mycket annat som erbjuds på marknaden, säger Amanda Kähler, marknadschef på Froosh till Resumé.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|instance-web04