23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Bamse ska sälja Bergendahls matkassar

Seriefiguren blir ansiktet utåt för City Gross nya barnfamiljsanpassade matkassar.

Bamse fördjupar sitt samarbete med Bergendahlsägda butikskedjan City Gross. Seriefiguren, som skapades av Arne Andréasson, är redan ansiktet utåt för blöjor och våtservetter under City Gross egna varumärke Favorit.

Nu ska Bamse hjälpa kedjan att få ihop det svårlösta livspusslet där föräldrar både har ont om tid och samtidigt vill ge sina barn bra matvanor. Bamses Matkasse, som den kallas, beskrivs som en unik "dunderlösning" med barnvänliga råvaror och recept.

— Vi är mycket stolta över Bamses matkasse, eftersom den både bidrar till roligare matlagning och mer matglädje i stressade barnfamiljer, säger Pontus Andersson, ansvarig för satsningen på City Gross, i ett pressmeddelande.

Många varor i den färdigkomponerade matkassen är skalade, strimlade och tärnade. Det för att nå målet om en färdig måltid på en halvtimma. 25 procent av råvarorna ska vara ekologiska.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063