23948sdkhjf

Grossisten lanserar eget varumärke

Mountainfield släpper italienska delikatesser under namnet Soleviva.
Grossisten Mountainfield har länge sålt en rad stora italienska varumärken, vilket tydligen har skapat både erfarenhet och mersmak eftersom de nu lanserar italienska delikatesser under egna märket Soleviva.

– Vi har lärt oss känna igen och uppskatta italiensk kvalitet och därför åkt till Italien för att personligen lära känna lokala producenter och smaka oss fram till de absolut bästa råvarorna, säger Sebastian Bergfelt, VD på Mountainfield.

Det blir till en början 16 olika produkter – bland annat inlagda grönsaker, tapenader och sicilianska oliver. Dessutom har de skapat en färdig pizza med hjälp av toscanska kockar och det finkornigt 00-mjölet, som gör att pizzan blir luftig.

Sortimentet har redan fått en start i det tysta i Göteborgs-området. Här har ett större antal Ica-butiker och restauranger redan Soleviva inne. Bland annat har produkterna letat sig in på Ica Focus nära Lisebergs nöjespark, där butikschefen uppger sig vara nöjd med linjen.

– Jag tror på produkterna. Vi har sedan tidigare delar av Mountainfields världsledande sortiment, som till exempel Bertolli olivolja. De ligger helt rätt i tiden. Italien är bland de bästa i världen på mat och Soleviva erbjuder det bästa från Italien, säger butikschef Mats Redberg i ett uttalande.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079