23948sdkhjf

Veganmärket är en snabbväxande Gasell

Orkla-varumärket har mer än dubblat sin omsättning senaste tre åren.
Veganska Anamma Foods, ett av Orkla Foods Sveriges mest populära märken enligt företaget, blir i år utsedd till Gasellföretag.

Varje år delar tidningen Dagens Industri ut pris till de snabbast växande företagen i landet, som då får titeln Gasell. Anamma når efter tre framgångsrika år, där man mer än dubblat omsättningen, upp till målen för att få den prestigefyllda titeln.

– Jag känner mig väldigt stolt över att ta emot detta pris för Anamma. Det är första gången vi har fått denna typ av pris inom Orkla Foods Sverige. Det visar att vi kan driva tillväxt när det finns rätt förutsättningar för det, säger Magnus Selin, Affärsområdesdirektör för Foodsolutions och styrelseordförande för Anamma Foods.

För att bli nominerad krävs att en del kriterier uppfylls: företaget ska ha en omsättning över 10 miljoner kronor; minst tio anställda: man ska ha sin omsättning varje år de senaste tre åren; ett positivt samlat rörelseresultat för de fyra senaste åren och dessutom ska man minst ha fördubblat sin omsättning, jämfört med första och det senaste räkenskapsåret.

Magnus Selin tillägger att Anamma har lyckats växa snabbt genom en kombination av ett segment med tillväxt, tillsammans med en entreprenörskultur.

Anamma drevs från juni 2015 till september 2016 som ett dotterbolag till Orkla Foods Sverige, innan det blev helt inkorporerat i verksamheten och nu drivs som ett av Orklas varumärken.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093