23948sdkhjf

Fotbollsfejs pryder läskburkar

Svenska herrlandslaget i fotboll avbildas på Coca-colas burkar inför årets fotbolls-VM.
Inför årets stundande fotbolls-VM i Ryssland passar Coca-cola på att lansera en kampanj med samarbetspartnern Svenska fotbollförbundet (SvFF).

Sex stycken spelare från VM-deltagande svenska herrlandslaget avbildas på tre olika produkter från Coca-cola, vilket också innebär ett nytt grepp av läskföretaget.

Spelarna Robin Olsen, Mikael Lustig, Jimmy Durmaz, Marcus Berg, Albin Ekdal samt lagkaptenen Andreas Granqvist kommer alla att få sina ansikten illustrerade, tillsammans med sin autograf, på Cola-burkar framöver.

SvFF och Coca-cola tecknade samarbetsavtal under förra året , vilket innebär att man med varumärkena Coca-Cola och Bonaqua blev officiell partner till damlandslaget, herrlandslaget, U21-landslagen samt för SvFF:s e-sportlandslag. Avtalet sträcker sig året ut och har en option på ytterligare två år.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063