23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Burgerkedja med eldskärm

Kampanjar och lanserar heminredningsprodukt och ger en känga åt tidigare eldskärmsdebatt.

Burger King kampanjar och lanserar en 13 kilo tung eldskärm ritad av danska designstudion Carl & Carl föreställande en restaurang. Därmed gjuter kedjan nytt liv i debatten prins Carl Philips objekt föreställde slottet Tre Kronor som lanserades 2010 och som sedan anklagades för att vara ett plagiat.

" Att designa en eldskärm är trots allt inte ett jobb för en prins – det är ett jobb för en kung", skriver Burger King i ett pressmeddelande.

-Det är inte bara en snygg design, den håller dessutom flammorna i schack. Och vi lanserar den lagom till jul då flest husbränder inträffar, säger Iwo Zakowski, vd för Burger King i Sverige.

Eldskärmen säljs i begränsad upplaga för 995 kronor på burgerking.se
samt i några utvalda restauranger. Produktionen är gjord svenska gjuteriet Tierp som har 120 års erfarenhet av järngjutning.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.046