23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Mejeriet tror på kärlek vid första ögonkastet

Satsar på speed-dejting i mjölkbil.

Falköpingsmejeri vill satsa på landsortsromantiken och producerar nu en egen lokal dejtingserie med namnet The Milky Way. Dejterna, som även är blind-dejtern, kommer ta plats i företagets mjölkbilar som kör mellan gård och mejeri, resor som tar mellan 10 till 45 minuter.

– Vi vill visa hur nära vi har mellan gård och mejeri, för att för oss är det närproducerad kärlek. Där såg vi samtidigt utmaningen i att testa om man kan bli kär på den korta tiden. Dessutom är det ett annorlunda och roligt sätt att gå på dejt, säger Patrick Kunst, marknadschef på Falköpings Mejeri i ett pressmeddelande.

Just nu tar Falköpings mejeri emot ansökningar för programmet som kommer att visas upp på sociala medier under våren och sommaren.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078