23948sdkhjf

Boxaren in i andra ronden – planerar 30-40 nya produkter

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

…Och förbereder ett intåg i nya kategorier.

Entreprenören och före detta proffsboxaren Paolo Roberto gjorde under hösten ett större släpp av totalt 52 produkter inom det egna varumärket Paolos. Produkterna består inte minst av olika sorters pasta, pesto, olivolja, vinäger och såser.

Läs också: Paolos får extra säljskjuts

Fram tills den sista januari har Coop haft ensamrätt till försäljningen men nu är produkterna på väg ut på övriga marknaden.

Vi har haft en fantastisk lansering hos Coop och är väldigt nöjda med det utfall och mottagande vi fått. Beslutet att gå med ett brett sortiment har visat sig vara helt rätt väg för Paolos, säger Dani Evanoff, vd på Paolos till Fri Köpenskap.

Var försäljningen över förväntan?

– Ja, det måste jag nog säga. Vi kan tydligt se att vi på kort tid tagit betydande marknadsandelar inom mogna kategorier och sub-kategorier där vi utmanar väldigt etablerade aktörer. Men vi kommer vi inte att luta oss tillbaka, tvärtom. Vi har bara börjat!

Läs också: Internationellt prestigefullt designpris till Paolos

Paolo Roberto planerar 30-40 nya produkter i år. Foto: Pressbild.

Är produkterna på väg till andra kedjor nu?
– Vi har precis påbörjat utrullningen hos Bergendahls som tagit in nästintill hela vårt koloniala sortiment, det känns otroligt roligt. Vi har även haft en väldigt stor efterfrågan från Ica-butiker som har hört av sig och de kommer att få sina första leveranser inom den kommande månaden. Utöver dessa kommer Paolos även att dyka upp hos ett flertal digitala aktörer.

Vad blir nästa steg framöver?
Vårt främsta fokusområde är ökad distribution, både av vårt koloniala sortiment men även av vårt färska och frysta sortiment där det fortfarande finns mycket mark att vinna. Därför fortsätter vi att stärka upp vår egna säljkår för att säkerställa en hög närvaro i butik.

Frontfiguren själv passar också på att puffa för nya produkter framöver.

Läs också: Paolo Roberto ska knocka konkurrensen

– Under 2019 lanserar vi ytterligare 30-40 av mina favoritprodukter från Italien. Det är inget lätt jobb, jag har stenhårda krav på smak och kvalitet. Bara det bästa är bra nog, säger Paolo Roberto till Fri Köpenskap.

Exakt vilka produkter det rör sig om vill man inte avslöja i dagsläget men nyligen släpptes ett antal olika pastasorter och mer mark finns att hämta både inom befintliga kategorier men också när det gäller nya produkter. På sikt vill Paolos bli en helhetsleverantör av italienska produkter vilket då även innefattar outforskade kategorier som ost, chark, konfektyr och dryck. 

Under förra veckan släpptes fem nya pastaprodukter.

  • Farfalle,
  • Tortiglioni,
  • Fusilli Bucati
  • Funghetto (exklusivt på Coop under ett lanseringsfönster)
  • Caserecce (exklusivt på Coop under ett lanseringsfönster)
Håll dig uppdaterad med Food Supply SE
Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Proseccochips beslagtagna av italienska myndigheter.

Pizzakedjan Domino's lämnar Sverige

Läsk- och glassföretag i konkurs efter 25 år

Leverantör av maskiner till nöjesfält och butiker stänger ner.

På nytt jobb
Axfood rekryterar ny IR-chef

Ny social matbutik i Skellefteå

Löjfisket är slut för i år

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Efter Arlabråket – Oatly byter tillfälligt ut namn på förpackningar

Norska mjölkproduktionen ska minska med 100 miljoner liter

"Fem ton grön fisk i disk"

Bageriet flyttar in på Ica

Rootfruit satsar miljoner på ny produktionslinje

Fortsatt torskfiskestopp i östra Östersjön

Brexit gör så att skörden ruttnar bort

På nytt jobb
Ny IT-chef på Paulig

Hello Fresh höjer prognosen – går bättre än väntat

1

För andra gången på 28 år – alkoholfri öl vann mässpris

Stockholmsföretag flyttar produktionen till Småland

Uppsalaföretag startar egen butik

På nytt jobb
Ny vd på finska Salico och Snackpoint

Här kommer Happy Food Stores andra butik

Yoghurt i klimatsmart bägare

Picard bygger om alla butiker och öppnar nya: ”Mer premiumkänsla”

Nya ägaren Knut Faremo räknar med vinst inom 1-2 år: ”Picard har en mycket stor potential”, säger han.

Livsmedelspåse med kemiskt återvunnen plast

Världens första ölflaska i papper

HK Scan tar initiativ för klimatet

Fåddman investerar och satsar på export

På nytt jobb
Carlsberg får ny kommersiell direktör

Matpriserna sjönk i september

På nytt jobb
Bergendahls rekryterar från Atria

Matsvinnet ökar – så ska branschen tackla problemet

Arlas klimatmål godkänns

De får oljeorder på 50 miljoner

Svårt att hitta hållbart kött

Atria satsar miljarder på kyckling

Gränshandeln säkrad: sockerskatten består

Nyhléns Hugosons satsar på AI

Se alla Företagens egna nyheter

Hygieniska dubbelskruvpumpar för livsmedelsindustrin

Hållbar kyla kyler glassen

Nomo på industrimässa i Borlänge

Webinarium - Få struktur på ditt hållbarhetsarbete! 25/10

Telfa AB - livsmedelspumpar ställer ut på Euro Expo industrimässa i Borlänge 16-17 oktober

Är er verksamhet framtidssäker?

Test av räknare i vårt showroom.

Livsmedel-godkänt glas från Mirit Glas

Telfa AB - livsmedelspumpar ställer ut på Euro Expo industrimässa i Borlänge 16-17 oktober

Spårbarhet inom tillverkning - Mer än bara RFID och streckkod!

Fem av ebm-papst drivenheter i unik maskin för torrisblästring

Balluff Machine Vision konfigurationsverktyg, har du provat det än?

ebm-papst hjälper industrin att både automatisera och kyla känslig elektronik

Certifiering av utrustning i farliga miljöer.

Begränsa bakterietillväxten med temperaturreglering

Tryckluftsdrivna membranpumpar i hygieniskt utförande

Robusta produkter från oss på Balluff!

Integral smart för sjukhussängar

(Plast)avfall i havet – de rätta lösningarna är de viktigaste

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

För extrema miljöer!

Hygienslussar

BITO utökar produktionskapaciteten med ny anläggning i Polen

Övervakning i realtid görs enkelt!

ebm-papst ställer ut på Svenska Kyl & Värmepumpdagen 2019

Sänd till en kollega

0.171