23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Kung Markatta ger sig på växtbaserade drycker

Lanserar tre ekologiska alternativ till mjölk.

Växtbaserade drycker har vuxit i popularitet de senaste åren och nu ger sig det ekologiska varumärket Kung Markatta sig in i leken med tre nya växtbaserade drycker tillverkade av mandel-, soja- och kokosdryck.

– Vi har ändå sedan vi grundades 1983 prioriterat vegetariska produkter. Nu ser vi att vegetariskt verkligen har slagit igenom i matlagningen i Sverige och intresset ökar även för drycker som kommer från växtriket, säger Maria Andersson, brand manager för Kung Markatta.

De nya dryckerna lanseras på Axfood, Bergendahls och välsorterade livsmedelsbutiker inom dagligvaruhandeln från och med vecka 7.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063