23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Convenience fortsätter växa

Den svenska Convenience-branschen växte med en procent under första kvartalet 2019 i jämförelse med samma period förra året, det visar de senaste siffrorna från branschorganisationen Convenience Stores.

– Man kan kanske tycka att en procent inte är så mycket. Men att öka över huvud taget under årets första månader är bra, säger Bengt Hedlund, vd i Convenience Stores Sweden i en kommentar.

Det sista kvartalet förra året ökade branschen med 0,3 procent och helårsförsäljningen låg på en ökning med 1,3 procent. De kommande två kvartalen tror Bengt Hedlund kommer bli svårslagna.

– Vi kan naturligtvis hoppas på en lika fantastisk sommar igen. Men oavsett hur det blir så går branschen in i säsongen med råg i ryggen. Många kedjor har också utvecklat nya spännande måltidserbjudanden som kommer locka folk till vår bransch, säger Bengt Hedlund.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.086