23948sdkhjf

Convenience fortsätter växa

Den svenska Convenience-branschen växte med en procent under första kvartalet 2019 i jämförelse med samma period förra året, det visar de senaste siffrorna från branschorganisationen Convenience Stores.

– Man kan kanske tycka att en procent inte är så mycket. Men att öka över huvud taget under årets första månader är bra, säger Bengt Hedlund, vd i Convenience Stores Sweden i en kommentar.

Det sista kvartalet förra året ökade branschen med 0,3 procent och helårsförsäljningen låg på en ökning med 1,3 procent. De kommande två kvartalen tror Bengt Hedlund kommer bli svårslagna.

– Vi kan naturligtvis hoppas på en lika fantastisk sommar igen. Men oavsett hur det blir så går branschen in i säsongen med råg i ryggen. Många kedjor har också utvecklat nya spännande måltidserbjudanden som kommer locka folk till vår bransch, säger Bengt Hedlund.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.188