23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Nu kommer ölglassen

Triumf och Poppels i samarbete.

Glass och öl hör sommaren till, men sällan i en och samma klunk eller tugga. Det vill glassbolaget Triumf Glass och bryggeriet Poppels ändra på nu då de lanserar nyheten - A glass of beer.

– Det här är en fantastiskt spännande produkt där vi kokat en Imperial Stout från Poppels i 56 timmar. Vi har sedan kombinerat den med en gräddglass med stark vaniljkaraktär. En smaksensation om du frågar mig, säger Jens Nilsson, Glassmästare på Triumf Glass i en kommentar.

Glassen, självklart alkoholfri är en ekologisk vaniljgräddglass med maltrippel kommer att säljas utvalda restauranger och glassbarer över Göteborg.

– Vi har bryggt en av de kraftigaste stouts vi någonsin gjort, för att verkligen få fram smakerna i ölet. Vi valde just stout för ge rippeln toner av choklad, kaffe och karamell, säger Daniel Granath, Bryggmästare på Poppels.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125