23948sdkhjf

Råsaft växer och rekryterar

Tar in flera nya nyckelpersoner.

Det svenska företaget Lovisebergs Presseri som verkar under varumärket Råsaft har vuxit kraftigt sedan starten 2012 och har idag en omsättning på över 100 miljoner kronor och ett sjuttiotal anställda.

Nu har företaget tillsatt nya styrelsemedlemmar och utsett ett antal chefsroller i organisationen för att kunna expandera vidare utanför Sveriges gränser.

Sedan starten har vi haft en stark uppåtkurva, och trots pandemiåret har vi klarat oss bra. Nu stärker vi upp med viktig kompetens och är därmed redo att ta nästa steg för att öka expansionstakten, både i Sverige och utomlands, säger Karl Hansson, vd och grundare av Råsaft i en kommentar.

Bland de nya rekryteringarna återfinns bland annat Pia Liverbro  som blir företagets första CFO, Hanna Wennertein Williams som blir ny kommersiell chef samt Mischa Helminen som tillträder som marknadschef.

Pia Liverbro kommer närmast från kundkommunikationsföretaget Nepa, men har tidigare haft ett antal olika finansfunktionsroller på H&M.

Hanna Wennerstein Williams kommer närmast från rollen som kommersiell chef på bilbarnstolstillverkaren Cybex, och var dessförinnan stationerad i New York som USA-chef på modeföretaget Gudrun Sjödén. Hon besitter även gedigen erfarenhet inom FMCG från ledande positioner inom sälj och marknadsföring på Mondelez och Orkla Confectionery & Snacks.

Mischa Helminen kommer närmast från en roll som Client Director på OMD Sweden, där han under flera år varit mediarådgivare åt många marknadschefer på kundsidan. Han har dessförinnan arbetat inom marknadsfunktionen på Universum Group samt Klarna.

I styrelsen ingår nu även Christer Åberg med erfarenhet från bland annat Axfood och Zoo.se samt Brendan Harris från Coca-Cola och Froosh.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063