23948sdkhjf

30 nya jobb i Ödeshög

BURGER KING® öppnar restaurang i Ödeshög och skapar 30 nya arbetstillfällen
Snart är det äntligen dags för BURGER KING® att tända grillen i Ödeshög och låta invånarna få njuta av riktiga hamburgare av 100 % nötkött. Den nya restaurangen är designad helt i Burger Kings globala koncept som har rullats ut världen över. I samband med öppningen i Ödeshög skapar Burger King också ett trettiotal nya arbetstillfällen på orten.

Den nya restaurangen har byggts på Liljekonvaljvägen 5 och kommer inte bara att erbjuda riktiga, grillade hamburgare utan även Burger Kings nya globala designkoncept. Restaurangen ägs och drivs av NSP som sedan tidigare driver 37 Burger King-restauranger runt om i landet.

Restaurangen blir den 77:e Burger King-restaurangen i Sverige och med öppningen skapas ett trettiotal nya arbetstillfällen. Till restaurangen finns även möjligheten att njuta av den friska luften på uteserveringen eller om tiden är knapp, använda drive troughn och spara lite tid.

På öppningsdagen och under helgen har restaurangen en hel del roliga aktiviteter; bland annat kommer det att finnas en hel del roligt för barnen, såsom en teckningstävling att delta i, ponnyridning, ansiktsmålning och hoppborg under helgen 21:a-22:a oktober. Kungakronor och ballonger finns också för att sätta guldkant på tillvaron.

”Det ska bli jätteroligt att vara med från uppstarten av restaurangen, framförallt eftersom jag vet hur mycket invånarna i Ödeshög har sett fram emot grillade hamburgare. Vi är väl förberedda och har ett fantastiskt team som bara väntar på att få börja jobba. Jag tror och hoppas att öppningen kommer att bli en stor succé, ” säger Nilufar Farhadi, restaurangchef.

Det nya designkonceptet kan beskrivas som vågat och urbant med fokus på material. Ett färgschema i rött och svart ger känsla av modernism och är en del i Burger Kings satsning på att förnya restaurangmiljöerna och även utveckla en tydligare restaurangprofilering.

”Vi är glada över att kunna öppna restaurangen i Ödeshög tillsammans med vår franchisepartner NSP. Det nya designkonceptet ger våra gäster ett tillfälle att kunna avnjuta de bästa grillade hamburgarna i en stilren miljö”, säger Jerry Gamez, chef för Burger King i Norden och Holland. ”Nu hårdsatsar vi med planer på att öppna fler restauranger då vi insett att svenskar värdesätter möjligheten att kunna få grillade hamburgare till ett rimligt pris ”, avslutar Jerry Gamez.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062