23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Bolaget drar in tiotals miljoner på Swedish candy-trenden

Svenskt godis är hetare än någonsin. Med Nordamerika som hetaste marknad växer bolag som So Sweet i raketfart. På drygt ett år har bolagets e-handel nått över 20 miljoner kronor i omsättning – med imponerande marginaler.

Det har väl inte undgått någon att svensk godis är en supertrend på Tiktok. Den hetaste marknaden är Nordamerika och svenska godistillverkare, som Bubs och Cloetta, har bestämt sig för att satsa stort på USA.

Men det är fler som har fått upp ögonen för den så kallade Swedish candy-vågen och startat upp verksamhet i USA. Ett av dem är bolaget So Sweet, med säte i Santa Monica Kalifornien. Det är ett bolag som drivs av svenskarna Emil Ernstsson, med ett förflutet på svenska Ert Godis, tillsammans med vännen Stefan Reuter.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063