23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

”Relationen mellan säljare och butik måste utvecklas”

Säljarnas traditionella roll har urholkats, skriver retailexperten Martin Moström i sin krönika och förklarar var säljarnas framtida värde ligger och varför det krävs en förädlad säljkår.

Detta är en kommenterande text. Analys och ställningstagande är skribentens.

För en tid sedan fick jag ett inspel från en kollega i branschen: ”Skriv något om relationen mellan säljare och butikens inköpare. Det är en tuff miljö – särskilt i Stockholm.”

Jag kunde direkt känna igen mig i beskrivningen. Tempot är högre, tålamodet kortare och kontaktytorna färre. Men i grunden handlar frågan inte om geografi eller attityd. Den handlar om något mycket större: vilken roll ska leverantörernas säljare ha i dagligvaruhandeln 2025?

BREAKING
{{ article.headline }}
0.032|instance-web01