23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Cefour satsar på egen sprit

Dryckesföretaget räknar också med att öka legoproduktionen och siktar på mer ekologiskt.




Läs också: Cefour rekonstruerat







Läs också: Klassiska spritmärket säljs efter 3 månader



















Det var ett tufft fjolår för Cefour. Men efter en genomförd rekonstruktion siktar vinföretaget framåt. Bland annat kommer bolaget, som på kort tid både köpte varumärket L.O. Smith och sålde vidare det till The Absolut Company. I en presentation från vd Henrik Sundewall under Cefours stämma meddelades att dryckesföretaget räknar med att lansera mellan en och två nya spritprodukter under 2016. Cefour ska även satsa på legoproduktion och har ambitionen att vinna två nya tappningsuppdrag under året, ett för sprit och ett för vin. Bolaget vill bli ett av de första valen hos de stora grossisterna och Cefour hoppas också att 2016 ska innebära ett eller två "signature" partnerskap. Dessutom ska ska Cefours produkter bli ekologiska. I övrigt är målsättningen att arbeta aktivt med förvärv och fokus ligger på varumärken är lönsamhet. Cefour hoppas även på att skapa synergier genom att flytta verksamhet från Åhus till Götene.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078