I början av juli stod det klart att Midsona, med varumärken som Friggs, Dalblads och Naturdiet, förvärvat Internatural, bolaget bakom ekologiska varumärket Kung Markatta i Sverige och Helios i Norge. I fjol köptes även det danska livsmedelsföretaget Urtekram för närmare 270 miljoner kronor. Nu har Midsonas styrelse beslutat om en nyemission på cirka 400 miljoner kronor, uppger bolaget i ett pressmeddelande. Nyemissionen ska finansera köpet av Internatural, vilket är Wett led i Midsonas vision att bli ledande i Norden inom hälsa och välbefinnande". Midsona omsatte 1 174 miljoner kronor år 2015.
Efter förvärvet — Midsona tar in 400 miljoner
Friska pengar ska förverkliga visionen om att bli ledande i Norden.
I början av juli stod det klart att Midsona, med varumärken som Friggs, Dalblads och Naturdiet, förvärvat Internatural, bolaget bakom ekologiska varumärket Kung Markatta i Sverige och Helios i Norge. I fjol köptes även det danska livsmedelsföretaget Urtekram för närmare 270 miljoner kronor. Nu har Midsonas styrelse beslutat om en nyemission på cirka 400 miljoner kronor, uppger bolaget i ett pressmeddelande. Nyemissionen ska finansera köpet av Internatural, vilket är Wett led i Midsonas vision att bli ledande i Norden inom hälsa och välbefinnande". Midsona omsatte 1 174 miljoner kronor år 2015.