23948sdkhjf

Single-malt veteran i nya kläder

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

The Glenlivet, ledande varumärke inom single malt-kategorin, presenterar en ny design för sin skotska whiskyportfölj. Designen hyllar varumärkets långa historia och nutida vision. Det är den senaste stora förändringen i varumärkets strävan att öppna upp kategorin för en ny generations whiskykonsumenter.

Känd för sin karakteristiskt lena och fruktiga stil, kombinerar The Glenlivets nya utseende det anrika arvet från Speyside-destilleriet med moderna inslag som återspeglar det framåttänkande varumärket som det är idag. Varje single malt i portföljen sticker ut i whiskykategorin tack vare sin egna eleganta färg och hyllar arvet från The Glenlivet, som betyder ”den flytande lena”, genom den lent flytande kurva som införts på etiketten för att göra kollektionen enhetlig.

– Flaskdesignen återspeglar grundarens, George Smith, engagemang och passion när han etablerade varumärket 1824 och stred för att skydda dess dyrbara namn och rykte. Flaskan och etiketten berättar också om varumärkets historia och härkomst, vilket ger nya whiskyskonsumenter möjlighet att lära sig mer om The Glenlivets unika historia, säger Miriam Eceolaza, Marketing Director för The Glenlivet.

Den nya förpackningen och etikettutformningen kommer att pryda samtliga produkter i The Glenlivets kärnportfölj. The Glenlivet 12 Year Old tar dock den nya designen ett steg längre, genom att byta den gröna färgen på flaskan till klarglas, och The Glenlivet 18 Year Old pryds av den vackert välvda etiketten tryckt direkt på själva glaset.

Miriam Eceolaza säger:

– The Glenlivets nya förpackning handlar inte om att ändra på våra whiskys, vi vet att de är fantastiska. Det handlar om att skapa en ny utformning, som vackert återspeglar varumärkets långa historia och symboliserar vårt nutida tänk och vision. Vi hoppas att det moderna och ändå tidlösa, nya utseendet kommer att tilltala våra befintliga whiskykonsumenter, men också bjuda in de som ännu inte har upptäckt skotsk single malt.

The Glenlivet ingår i vin- och spritföretaget Pernod Ricards portfölj av varumärken. 

Håll dig uppdaterad med Food Supply SE
Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Fontana i stort samarbete med Norrmejerier

Lanserar svensk Grilloumi och dubblar Icas volymer.

Stabil tillväxt för Olvi

Fortsatt höga halter i Östersjölax – men på väg ner

Svenska honungsbin ökar i värde

Rootfruit: ökad försäljning – nollresultat i fjärde kvartalet

På nytt jobb
Löfbergs vd invald i europeisk branschorganisation

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Ikea försvann – då gick livsmedelsföretaget i konkurs

Garant plastbantar 20 ton

Kopparbergs: Lägre resultat men framgång för Pink Gin

Ökad omsättning – men förlust för Veg of Lund

Livsmedelsjättar vinstvarnar i spåren av coronaviruset

Något lägre resultat än väntat för Lerøy

Svenskt Sigill på silvernivå i global standard

Pepsi köper snacksförsäljare för 7 miljarder

Matsvinnet från butiker tre gånger så stort

Ny mätmetod gav dramatisk ökning.

Veg of Lund rullar ut konceptförsäljningsbil

Vivino backar – halvvägs

Sveriges Mästerkock blir Lönnebergas ambassadör

Arla nästan klar med växtdryck

Cargill satsar på köttersättning

De är Sveriges grönaste varumärken

Bagerierna som säljer flest semlor

Första baren helt klädd i papper

Peckas nyemitterar igen

Samtidigt avgår företagets vd.

Laktosfritt dubblar Arlas brittiska export

Norsk lax ökar sitt klimatavtryck

Miljardaffär i USA efter mejerikonkurs

Marknadsdomstolen stoppar stor grossistaffär

Max grundare instiftar stort livsmedelspris

Net Trading Group tappar i styrelsen

Dryckesbranschen gör gemensam sak för klimatet

Arlas vinst ökade marginellt

Systembolaget stämmer danska vinappen Vivino

Ökad nötslakt och minskad mjölkproduktion

Plast på kartong ett minne blott?

Nestlé satsar på vegansk tonfisk

Se alla Företagens egna nyheter

Många fördelar med PLC-styrt Building Management System (BMS

Träffa AxFlow på Underhållsmässan i Göteborg

Hur kan RFID öka din konkurrenskraft?

Snabbleverans av dit glas från Mirit Glas

Gör 2020 till året för smart tillverkning!

Träffa oss på Underhållsmässan i Göteborg

Nytt samarbete mellan HMS Networks och Wexoe AB

Protego Gummimagneter från Larko

Mobil CIP enhet från INOXPA.

Vad krävs för framgångsrika automationslösningar?

Du kan snabbt och enkelt se att muttrarna är rätt monterade!

Excenterskruvpump för höga hygienkrav

Microspot-lysdioder för exakta utvärderingar!

ebm-papst deltar med två montrar på mässan Mostra Convegno

Teltek expanderar

Sätt pris på dina produkter med METO-prismärkningspistoler

INOXPA hygieniska centrifugalpumpar.

Impellerpump med många kombinationsmöjligheter

Värmeåtervinning av tryckluft genom unika ERU

KIPP Kulspärrbultar inom maskinbyggnad och konstruktion.

Framtidens plastpallsystem ger unika fördelar

ICA Maxi Stormarknad i Västervik byter till CO2

Miljöklassindelning underlättar rätt val av fläkt

ebm-papst EC-fläktar i kompakta högeffektugnar

Vakuumpumpar från Busch till kinesiska sjukhus

Sänd till en kollega

0.172