23948sdkhjf

Efter debatten om krympflation – kaffeföretagen välkomnar prishöjningar

Under flera år har kaffet varit förknippat med krympflation, efter att flera varumärken minskade storleken på sina förpackningar. Nu är kaffepriset under lupp igen. Kostnadsökningar i flera led väntas påverka priset ut till konsument i fikanationen Sverige.
För några år sedan fick fenomenet krympflation mycket uppmärksamhet, där kaffe stod i fokus när bolag som Löfbergs, Zoégas och Gevalia gick från 500 gram per förpackning till 450 gram per förpackning, men behöll samma pris.

I samband med kostnadsökningar och inflation som just nu slår mot företag och producenter i flera led, har krympflation blivi...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Food Supply SE och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Polarbröd varslar 23 tjänster
Köttkonsumtionen ökar – men svenska marknadsandelen sjunker
Efter kurstappet – nu rekommenderas köp av Axfood
Foodtech-bolag tar in 50 miljoner – ska öka expansionstakten
Nu inleds rättegången mot ägaren av uppmärksammad äggård
Han blir ny vd för Polfärskt Bröd – efter ett år på bolaget
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.11