23948sdkhjf

Efter debatten om krympflation – kaffeföretagen välkomnar prishöjningar

Under flera år har kaffet varit förknippat med krympflation, efter att flera varumärken minskade storleken på sina förpackningar. Nu är kaffepriset under lupp igen. Kostnadsökningar i flera led väntas påverka priset ut till konsument i fikanationen Sverige.
För några år sedan fick fenomenet krympflation mycket uppmärksamhet, där kaffe stod i fokus när bolag som Löfbergs, Zoégas och Gevalia gick från 500 gram per förpackning till 450 gram per förpackning, men behöll samma pris.

I samband med kostnadsökningar och inflation som just nu slår mot företag och producenter i flera led, har krympflation blivi...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Food Supply SE och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Arla varslar alla förare i Linköping
AAK vill synas mer
Kenneth Bengtsson blir ordförande på Ljusgårda
Världsunika skruvkorkar från Säffle
Philip Morris avser tvångsinlösa och avnotera Swedish Match
Nystartat färdigrättsföretag förvärvar fabrik
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.109