För några år sedan fick fenomenet krympflation mycket uppmärksamhet, där kaffe stod i fokus när bolag som Löfbergs, Zoégas och Gevalia gick från 500 gram per förpackning till 450 gram per förpackning, men behöll samma pris.
I samband med kostnadsökningar och inflation som just nu slår mot företag och producenter i flera led, har krympflation blivi...
Efter debatten om krympflation – kaffeföretagen välkomnar prishöjningar
Under flera år har kaffet varit förknippat med krympflation, efter att flera varumärken minskade storleken på sina förpackningar. Nu är kaffepriset under lupp igen. Kostnadsökningar i flera led väntas påverka priset ut till konsument i fikanationen Sverige.
2
Bilder

Björn Norlén, försäljningschef på Löfbergs och Martin Amrén, marknadschef på Zoégas. Foto: Pressbilder
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Food Supply SE och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer