23948sdkhjf

Genomgång: Emv-andelen ökar långsammare i Sverige jämfört med Europa

Medan emv-andelen i Europa ökade med 1,2 procentenheter i under 2022, stannade den svenska ökningen på 0,8 procent.
Som Fri Köpenskap tidigare visat var det först under det fjärde kvartalet som den väntade emv-försäljningen i Sverige tog fart.

Den bilden bekräftas av nya siffror för 2022, som NielsenIQ tagit fram på uppdrag av den internationella emv-organisationen PLMA.

Enligt siffrorna från NielsenIQ ökade emv-andelen i Europas dagligvaruhandel med 1,2 proce...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Food Supply SE och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Köttkonsumtionen ökar – men svenska marknadsandelen sjunker
Deras satsning på husman går hem – ser ”vikande trend” för vego
Han blir ny vd för Polfärskt Bröd – efter ett år på bolaget
Efter plötsliga avhoppet – han föreslås som ny ordförande för Veg of Lund
Veg of Lunds styrelseordförande lämnar med omedelbar verkan – ”Hade lite olika bilder”
Stopp för kylda färdigrätters positiva utveckling – mackor och sallader lockar mer
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.156