23948sdkhjf

Företaget vill använda AI för inköpslistan

Nya tjänsten kombinerar kedjornas receptsajter med aktuella kampanjerbjudanden i butik.
Företaget Phoodster vill med sin tjänst få människor att skippa planering och inköpslistor, genom en digital lösning, skriver sajten Breakit.

Genom att kombinera recept från sajter som Ica, Coop, Arla och Tasteline med aktuella kampanjerbjudanden i användarens lokala butik, ska i stället deras app ge förslag på vad man kan laga.

– Genom vår lösning så kan vi smalna av urvalet så att du får mattips med kampanjprodukter i den butik som är närmast dig för tillfället eller din favoritbutik så att du kan äta gott till ett bra pris, säger medgrundaren Aaron Gonzalez enligt Breakit.

Just nu är appen i beta-stadiet och testas inför en större lansering inom en snar framtid. I nuvarande version ska man enligt Breakit kunna direkt få en lista på närliggande butiks erbjudanden och göra om recept till inköpslistor.

Genom affärsängeln Dariush Ghatan har man nu fått in 4 miljoner i en investering. De pengarna ska användas till nästa steg, där en intelligent sökmotor kan ge förslag på maträtter utifrån användarens "individuella behov, beteenden och matpreferenser".
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078